Fundusze Europejskie
Rzeczpospolita Polska
Dofinansowane przez Unię Europejską
Samorząd Województwa Wielkopolskiego

Szkoła Podstawowa w Niemczynie: Spektakl teatralno-muzyczny pt. Szczurołap  

Skład zespołu
Gabriela Kruk
Amelia Żabczyńska
Maja Cielińska
Jakub Chabros
Paweł Jaśkowski
Kacper Spychalski
Nadia Łapacz
Gabriela Strauchmann
Melania Yaroshenko
Jowita Politowska 

Opiekun zespołu
Marzanna Huszcza 

Nazwa szkoły
Szkoła Podstawowa w Niemczynie 

Rodzaj zajęć pozalekcyjnych
Wielkopolska Akademia Talentów 

Głównym celem zajęć w ramach projektu było rozwijanie kreatywności oraz pokazanie uczniom, iż wiedzę, którą zdobywają w szkole na lekcjach, można wykorzystać w praktyce przy realizacji własnych pomysłów. Uczniowie zrozumieli, że możliwe jest spędzanie czasu wolnego w sposób, który nie tylko sprawia wielką przyjemność, ale pozwala im się rozwijać i współpracować w zespole. 

Nazwa projektu została wymyślona wspólnie przez wszystkich uczniów. Projekt był realizowany przez grupę dzieci z  klas 4-8. Uczniowie spędzając czas na zajęciach rozwijali swoją kreatywność, umiejętności poznawcze,. Dla nich była to przede wszystkim świetna zabawa i możliwość przebywania wśród rówieśników w świecie realnym, a nie wirtualnym.  

Praca projektowa rozpoczęła się od omówienia celów projektu, zadań do wykonania. Wspólnie ustaliliśmy  zasady obowiązujące w grupie. Dzięki doskonałej współpracy z Radą Rodziców udało się, poprzez organizację Kiermaszu Słodkości, zakupić stroje do przedstawienia. 

Po podjęciu decyzji o produkcie końcowym projektu rozpoczęliśmy  przydział ról wykorzystując zainteresowania , hobby i talenty uczniów. Tworzenie dekoracji, gromadzenie rekwizytów, praca z węglem, było co robić.   Tworzenie portfolio to  była doskonała zabawa z mnóstwem powtórzeń, pomysłów , śmiechu i łez. W końcu powstał i cieszył się dużą oglądalnością na Facebooku szkoły. 

Udało nam się w początkowej fazie projektu spróbować swoich umiejętności  w sali kinowej w Wągrowcu, Wiedzieliśmy już wtedy ,że musimy dużo jeszcze wypracować , aby nasz finalny produkt był  idealny. 

Przyszedł czas na technologię,a więc rozpakowanie sprzętu,który otrzymaliśmy w ramach projektu. Szukanie informacji w Internecie , wspólne próby uruchamiania sprzętu, czytanie instrukcji  bardzo jednoczyły grupę.  

Zdobywamy kolejne umiejętności, praca z mikrofonami i tworzenie podcastów, które zaczynaliśmy kręcić początkowo  na sobie, później przyszedł czas na wywiad z Dyrektorem Szkoły a na końcu z wójtem Gminy. Można było zauważyć różnice i coraz większy profesjonalizm. Podcasty zagościły, dzięki naszemu projektowi, na stałe w kalendarzu szkoły. 

Kolejny etap to praca z oświetleniem. Wykorzystując sprzęt przygotowaliśmy w szkole kabaretowy apel na Dzień Kobiet. Efekt był WOW. Dalsze praca to zapoznanie z programami Audacity, Cupcat, Suno, w których tworzyliśmy muzykę, wykorzystując również sztuczną inteligencję. 

Przyszedł czas na próby scen, wokale, układy taneczne, setki powtórzeń, aby wywołać najlepszy  efekt. Wreszcie nadszedł ten oczekiwany dzień 15 kwietnia . Występ w Domu Kultury w Damasławku i zaprezentowanie przedstawienia teatralno-muzycznego “Szczurołap” Każdy dał z siebie wszystko. Mnóstwo emocji i stresu. Ale daliśmy radę. Było mnóstwo pochwał i ogromne brawa.

https://youtu.be/9s097-O7pJg

Kiedy emocje opadły  przyszła pora na ewaluację. Mnóstwo rozmów co nam wyszło, co mogliśmy zrobić inaczej, lepiej. Burze mózgów. Jednak w efekcie końcowym słowa dzieci ‘To był super projekt” . I to wystarczy. Czyż nie o to chodziło? 

Jesteśmy dumni, że mogliśmy jako mała wiejska szkoła zaprezentować wszystkim nasze umiejętności Dziękujemy za możliwość udziału w tak wielkim przedsięwzięciu.

Udostępnij wpis:

Powiązane wpisy

Przejdź do treści