Fundusze Europejskie
Rzeczpospolita Polska
Dofinansowane przez Unię Europejską
Samorząd Województwa Wielkopolskiego

Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@2030: o Projekcie

Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@2030 to projekt Województwa Wielkopolskiego realizowany przez Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu, w partnerstwie z Ogólnopolskim Operatorem Oświaty, w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027. Głównym zadaniem Projektu jest podniesienie do 2029 r. jakości edukacji na każdym szczeblu kształceniu ogólnego. W tym celu wykorzystane zostaną aktywizujące metody kształcenia, TIK. Ponadto wsparciem w nowoczesnej prowadzeniu lekcji będzie powstałe w Koninie Centrum Nauczania Zdalnego. Nauczyciele i uczniowie otrzymają wsparcie techniczne i narzędzia informatyczne. W Projekcie zaplanowano różnorodne formy wsparcia:

  • organizacja i realizacja szkoleń,
  • udostępnienie materiałów dydaktycznych,
  • poradnictwo prawne i psychologiczne.

Realizacja działań przyczyni się do podniesienia jakości edukacji w Wielkopolsce, na każdym szczeblu kształcenia ogólnego. Uwzględniają one specyfikę regionalnego systemu edukacji i odpowiadają kierunkom rozwoju. Ponadto efekty wpisują się w programy rozwoju Województwa Wielkopolskiego. Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2030 odpowiada na potrzeby regionalnego rynku pracy. Realizacja zaplanowanych w Projekcie zmierza do podniesienia jakości systemu kształcenia w regionie.

Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2030 w liczbach

Projekt obejmie:

  • 545 szkół w województwie wielkopolskim,
  • 16320 uczniów.
  • 5000 nauczycieli,

Zajęcia pozalekcyjne

Realizacja zajęć pozalekcyjnych dla uczniów z wykorzystaniem aktywizujących metod kształcenia, w tym zajęć ukierunkowanych na wsparcie uczniów zdolnych, również przy stosowaniu formuły zdalnej, będzie zwiększać
poziom włączenia społecznego uczniów z terenów oddalonych od Poznania. Zastosowanie aktywizujących i nowatorskich metod kształcenia, a także nowoczesnych narzędzi informatycznych pozwoli na stworzenie środowiska edukacyjnego sprzyjającego rozwojowi kompetencji kluczowych uczniów. Do najważniejszych z nich należą:

  • kreatywność,
  • współpraca,
  • umiejętność skutecznego komunikowania się
  • przedsiębiorczość,
  • kompetencje cyfrowe uczniów.

W efekcie, udział uczniów w projekcie, pozwoli im na wykształcenie zestawu kompetencji niezbędnych na rynku pracy.  

Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2030: Pracownia 3D

Dodatkowo Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2030 tworzy środowisko sprzyjające edukacji nastawionej na wzmacnianie szerokiego wachlarza kompetencji personalnych i społecznych. Do najważniejszych należą kompetencje cyfrowe, które przyczynią się do właściwej odpowiedzi na zmiany technologiczne. 

Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2030: efekty

Zadania w Projekcie są ze sobą powiązane i tworzą logiczną całość. Gwarantuje to zoptymalizowanie efektów naszych działań, które w rezultacie:

  • zwiększą szanse na wyrównanie dostępu do wysokiej jakości edukacji nauczycieli i uczniów,
  • rozwiną postawy przedsiębiorczości i kreatywność wśród uczniów,
  • podniosą kompetencje cyfrowe,
  • ukształtują otwartą postawę wobec nowych rozwiązań,
  • ułatwią szybką adaptację do nowych warunków.

Przejdź do treści