Skład zespołu: Anioła Wojciech Garbarek Igor Głuchowska Liliana Knasiak Helena Majchrzak Lena Michałowska Julia Ożański Aleksander Stachowczyk Łucja Szufnarowska Bogumiła Szufnarowska Helena Opiekun zespołu Kamila Tuszyńska Nazwa szkoły Szkoła Podstawowa im. Adama Wodziczki w Rogalinku Rodzaj zajęć pozalekcyjnych Wielkopolska Akademia Talentów |
Spotkania grupy projektowej, nazwanej roboczo “Drużyną Małego Księcia”, odbywały się regularnie, z dużą frekwencją. Początkowo zastanawialiśmy się nad pomysłem, podsunęłam uczniom pomysł przedstawienia, które coś po sobie zostawi, a które nie będzie odtwórcze. Powstał pomysł spojrzenia na problemy globalne okiem wyjątkowej dla literatury światowej postaci Małego Księcia.
Uczniowie zagłębili się w lekturę Małego Księcia Antoine de Saint-Exupéry, by poznać sposób myślenia Małego Księcia. Następnie zagłębie liśmy się w tematykę zagrożeń globalnych, będących bolączką współczesnego świata, zainspirowani wystawą szkolną z Polskiej Akcji Humanitarnej, gdzie uczniowie mogli poprzez kody QR obejrzeć filmiki, odczytać dane dotyczące różnorodnych problemów, trawiących świat.
Pomysł odwiedzenia planet : głód, praca młodocianych, nierówności w dostępie do edukacji, kłusownictwa za pieniądze, turystyki biedy, spędzanie wolnego czasu, komputery – zrodził się od uczniów, którzy te zagadnienia uznali za najtrudniejsze. Planety – Mały Książę z różą – kontrasty – stały się osią przedstawienia. Uczniowie sami napisali słowa, przedstawiali pomysły grania, mimiki, gestykulacji, strojów. Wspólnie wykonali najważniejsze akcesoria, przynosili z domów, uzgadniali sposób ich wyeksponowania. I zaczęły się próby, mimo pewnych trudności technicznych, odbywane z zaangażowaniem. Uczniowie uczyli się operowania głosem, mimiką, odpowiedniego mówienie do mikrofonów. Z przyjemnością korzystali z nowinek technicznych w ramach Cyfrowej Szkoły Wielkopolskiej2030. Prezentacja końcowa, jej inspiracja, zaczerpnięta została ze sztucznej inteligencji, każdy kadr prezentacji był skonsultowany z uczniami.
Sam występ udał się znakomicie, uczniowie stanęli na wysokości zadania, widowni, czyli klasom IV-VIII bardzo podobała się tematyka, sposób przedstawienia problemów trawiących świat. O niektórych z nich uczniowie usłyszeli po raz pierwszy.