Fundusze Europejskie
Rzeczpospolita Polska
Dofinansowane przez Unię Europejską
Samorząd Województwa Wielkopolskiego

Szkoła Podstawowa nr 89 im. K.K. Baczyńskiego w Poznaniu: Roboty w akcji – interaktywna wystawa edukacyjna

Skład zespołu
Davyd Lukashuk
Uladzislau Zhuk
Michał Barczyński
Paweł Mikołajek
Filip Kaczmarczyk
Zuzanna Łuczak
Andrii Safonov
Aleksander Banaś
Michalina Szymoniak
Mateusz Kapica
Piotr Radecki
Jerzy Zdrenka
Maciej Luty
Yehor Khromchenko
Aleksander Dembny 

Opiekun zespołu
Hanna Jasiczak 

Nazwa szkoły
Szkoła Podstawowa nr 89 im. K.K. Baczyńskiego w Poznaniu

Rodzaj zajęć pozalekcyjnych
Wielkopolskie Laboratoria Informatyczne

Uczniowie przygotowali interaktywną wystawę edukacyjną „Roboty w akcji” składającą się z 8 stanowisk, które w angażujący sposób prezentowały możliwości nowych technologii: 

  • Robokotek Henryk: interaktywny robot inspirowany domowym zwierzakiem – potrafi się poruszać, miauczeć, reaguje na dotyk i nie cierpi, gdy mu się zasłania pole widzenia. Wzbudzał duże zainteresowanie, zwłaszcza wśród młodszych uczestników zwiedzających wystawę, pokazując, że robotyka może łączyć technologię z emocjami i zabawą. 
  • Walka Robotów SUMO: dwa roboty próbujące wypchnąć się z ringu. Jeden z najbardziej emocjonalnych punktów wystawy, zwłaszcza dla fanów sportu, sztuk walki i rywalizacji. 
  • Ozoboty – cztery małe roboty poruszające się po kontrastowych liniach. Uczestnicy mogli puścić wodze fantazji, tworząc własne trasy – rysując je lub układając z puzzli. 
  • Tor przeszkód: dwuhubowy robot sterowany dwoma tabletami, prawdziwe wyzwanie wymagające dobrej komunikacji i współpracy, by wspólnymi siłami pokonać przygotowany tor. 
  • Wyścigi w programowaniu: wprowadzenie do programowania dla każdego uczestnika wystawy. Uczestnicy otrzymują zbudowanego robota, którego muszą tak zaprogramować, by pokonał krótką trasę, dostają również miarę, by określić długość tejże trasy. Szkopuł tkwi w tym, że druga drużyna dostaje identyczne zadanie, kto okaże się szybszy? 
  • Maszyna losująca wydruki 3D – urządzenie losuje wzór breloczka SP89. Warto dodać, że wspomniane gadżety zaprojektowali i wydrukowali na drukarce 3D twórcy wystawy. Zwiedzający mieli okazję także obejrzeć proces drukowania w czasie rzeczywistym. 
  • Piłka nożna: uczestnicy zabawy, podzieleni na dwie grupy, grają w piłkę zbudowanymi z klocków elementami; jedna osoba z drużyny steruje robotem, który wciela się w rolę bramkarza. 
  • LegoSegregator 2025 – maszyna segregująca odpady do odpowiednich pojemników na podstawie ich kolorów. Prawdziwa gratka dla fanów sozologii! 

Dodatkowo uczniowie przygotowali Kahoota dotyczącego robotyki i sprawdzającego zakres wiadomości zdobytych w trakcie zwiedzania wystawy. Zdobywcy trzech pierwszych miejsc otrzymali  puchary zaprojektowane przez twórców wystawy i wydrukowane na drukarce 3D. 

Udostępnij wpis:

Powiązane wpisy

Przejdź do treści