Skład zespołu Gabriela Kruk Amelia Żabczyńska Maja Cielińska Jakub Chabros Paweł Jaśkowski Kacper Spychalski Nadia Łapacz Gabriela Strauchmann Melania Yaroshenko Jowita Politowska Opiekun zespołu Marzanna Huszcza Nazwa szkoły Szkoła Podstawowa w Niemczynie Rodzaj zajęć pozalekcyjnych Wielkopolska Akademia Talentów |
Głównym celem zajęć w ramach projektu było rozwijanie kreatywności oraz pokazanie uczniom, iż wiedzę, którą zdobywają w szkole na lekcjach, można wykorzystać w praktyce przy realizacji własnych pomysłów. Uczniowie zrozumieli, że możliwe jest spędzanie czasu wolnego w sposób, który nie tylko sprawia wielką przyjemność, ale pozwala im się rozwijać i współpracować w zespole.
Nazwa projektu została wymyślona wspólnie przez wszystkich uczniów. Projekt był realizowany przez grupę dzieci z klas 4-8. Uczniowie spędzając czas na zajęciach rozwijali swoją kreatywność, umiejętności poznawcze,. Dla nich była to przede wszystkim świetna zabawa i możliwość przebywania wśród rówieśników w świecie realnym, a nie wirtualnym.
Praca projektowa rozpoczęła się od omówienia celów projektu, zadań do wykonania. Wspólnie ustaliliśmy zasady obowiązujące w grupie. Dzięki doskonałej współpracy z Radą Rodziców udało się, poprzez organizację Kiermaszu Słodkości, zakupić stroje do przedstawienia.
Po podjęciu decyzji o produkcie końcowym projektu rozpoczęliśmy przydział ról wykorzystując zainteresowania , hobby i talenty uczniów. Tworzenie dekoracji, gromadzenie rekwizytów, praca z węglem, było co robić. Tworzenie portfolio to była doskonała zabawa z mnóstwem powtórzeń, pomysłów , śmiechu i łez. W końcu powstał i cieszył się dużą oglądalnością na Facebooku szkoły.
Udało nam się w początkowej fazie projektu spróbować swoich umiejętności w sali kinowej w Wągrowcu, Wiedzieliśmy już wtedy ,że musimy dużo jeszcze wypracować , aby nasz finalny produkt był idealny.
Przyszedł czas na technologię,a więc rozpakowanie sprzętu,który otrzymaliśmy w ramach projektu. Szukanie informacji w Internecie , wspólne próby uruchamiania sprzętu, czytanie instrukcji bardzo jednoczyły grupę.
Zdobywamy kolejne umiejętności, praca z mikrofonami i tworzenie podcastów, które zaczynaliśmy kręcić początkowo na sobie, później przyszedł czas na wywiad z Dyrektorem Szkoły a na końcu z wójtem Gminy. Można było zauważyć różnice i coraz większy profesjonalizm. Podcasty zagościły, dzięki naszemu projektowi, na stałe w kalendarzu szkoły.
Kolejny etap to praca z oświetleniem. Wykorzystując sprzęt przygotowaliśmy w szkole kabaretowy apel na Dzień Kobiet. Efekt był WOW. Dalsze praca to zapoznanie z programami Audacity, Cupcat, Suno, w których tworzyliśmy muzykę, wykorzystując również sztuczną inteligencję.
Przyszedł czas na próby scen, wokale, układy taneczne, setki powtórzeń, aby wywołać najlepszy efekt. Wreszcie nadszedł ten oczekiwany dzień 15 kwietnia . Występ w Domu Kultury w Damasławku i zaprezentowanie przedstawienia teatralno-muzycznego “Szczurołap” Każdy dał z siebie wszystko. Mnóstwo emocji i stresu. Ale daliśmy radę. Było mnóstwo pochwał i ogromne brawa.
Kiedy emocje opadły przyszła pora na ewaluację. Mnóstwo rozmów co nam wyszło, co mogliśmy zrobić inaczej, lepiej. Burze mózgów. Jednak w efekcie końcowym słowa dzieci ‘To był super projekt” . I to wystarczy. Czyż nie o to chodziło?
Jesteśmy dumni, że mogliśmy jako mała wiejska szkoła zaprezentować wszystkim nasze umiejętności Dziękujemy za możliwość udziału w tak wielkim przedsięwzięciu.