Zajęcia pozalekcyjne

Rozwijamy kompetencje przyszłości

Wielkopolskie Laboratoria Informatyczne
w ramach Zajęć pozalekcyjnych.

Cyfrowa szkoła wielkopolsk@ 2030

Zajęcia pozalekcyjne

Zajęcia pozalekcyjne dla dzieci i młodzieży z Wielkopolski. Zgłoś klasę do udziału w zajęciach, które poprzez zastosowanie aktywizujących i nowatorskich metod kształcenia, a także nowoczesnych narzędzi informatycznych rozwijają kluczowe kompetencje uczniów. Tu przeszłość spotyka się z przyszłością. I to dosłownie — Wielkopolska Akademia Odkrywców Dziedzictwa Kulturowego wykorzystuje nowoczesne technologie, by w sposób atrakcyjny opowiedzieć o historii. Przeprowadzić wywiad z Dobrawą lub Bolesławem Chrobrym? Dla uczestników naszych projektów to żaden problem. Obok nauk humanistycznych stawiamy także na przedmioty ścisłe. Programowanie, konstrukcja robotów czy eksperymenty chemiczne w szkole — dla nas to chleb powszedni!

Badamy, chronimy, inspirujemy

Wielkopolskie laboratoria badawcze

W ramach zajęć uczniowie odkrywają fascynujący świat otoczenia przyrodniczo-geograficznego. Rozwijają kompetencje w zakresie przedmiotów ścisłych, biologii i geografii fizycznej, ucząc się jednocześnie patrzeć na przyrodę w sposób badawczy i twórczy. Uczestnicy biorą aktywny udział w działaniach proekologicznych, uczą się odpowiedzialnych postaw wobec środowiska i wspólnie poszukują rozwiązań dla współczesnych problemów regionu.

To nie tylko nauka – to prawdziwa przygoda edukacyjna, w której liczy się kreatywne myślenie, współpraca i otwartość na świat. Dzięki temu uczniowie stają się bardziej świadomymi obywatelami, a jednocześnie rozwijają umiejętności, które przydadzą im się na wielu etapach życia.

W ramach zajęć uczniowie odkrywają fascynujący świat otoczenia przyrodniczo-geograficznego. Rozwijają kompetencje w zakresie przedmiotów ścisłych, biologii i geografii fizycznej, ucząc się jednocześnie patrzeć na przyrodę w sposób badawczy i twórczy. Uczestnicy biorą aktywny udział w działaniach proekologicznych, uczą się odpowiedzialnych postaw wobec środowiska i wspólnie poszukują rozwiązań dla współczesnych problemów regionu.

To nie tylko nauka – to prawdziwa przygoda edukacyjna, w której liczy się kreatywne myślenie, współpraca i otwartość na świat. Dzięki temu uczniowie stają się bardziej świadomymi obywatelami, a jednocześnie rozwijają umiejętności, które przydadzą im się na wielu etapach życia.

zdjecie1
METODY
  • strategia kształcenia problemowego
  • projekt badawczy
  • projekt działania lokalnego
  • strategia kształcenia problemowego
  • projekt badawczy
  • projekt działania lokalnego
  • strategia kształcenia problemowego
  • projekt badawczy
  • projekt działania lokalnego
  • strategia kształcenia problemowego
  • projekt badawczy
  • projekt działania lokalnego

DODAJEMY SKRZYDEŁ, SZLIFUJEMY DIAMENTY

Wielkopolska Akademia Talentów

Wielkopolska Akademia Talentów to miejsce dla każdego, kto czuje, że drzemie w nim unikatowy talent. Nieważne, co robisz. Ważne, by sprawiało Ci to radość i pozwalało wyrażać siebie. Odnajdujemy nieoszlifowane diamenty: muzyczne, plastyczne, taneczne, aktorskie, a nawet literackie. A potem stawiamy je w świetle reflektorów. 

Te zajęcia pozalekcyjne to przestrzeń dla nauczycieli do wyszukiwania i prezentowania indywidualności o szczególnych uzdolnieniach. Zadaniem będzie uczestników będzie dokumentowanie i prezentacja różnych form aktywności twórczej indywidualnej i zespołowej. Do takich form należą chóry szkolne, młodzieżowe orkiestry, grupy taneczne i zespoły ludowe, teatry szkolne, koła poezji, kluby literackie, kabarety itp. 

Wielkopolska Akademia Talentów to miejsce dla każdego, kto czuje, że drzemie w nim unikatowy talent. Nieważne, co robisz. Ważne, by sprawiało Ci to radość i pozwalało wyrażać siebie. Odnajdujemy nieoszlifowane diamenty: muzyczne, plastyczne, taneczne, aktorskie, a nawet literackie. A potem stawiamy je w świetle reflektorów. 

Te zajęcia pozalekcyjne to przestrzeń dla nauczycieli do wyszukiwania i prezentowania indywidualności o szczególnych uzdolnieniach. Zadaniem będzie uczestników będzie dokumentowanie i prezentacja różnych form aktywności twórczej indywidualnej i zespołowej. Do takich form należą chóry szkolne, młodzieżowe orkiestry, grupy taneczne i zespoły ludowe, teatry szkolne, koła poezji, kluby literackie, kabarety itp. 

METODY
  • projekt działania lokalnego
  • strategia kształcenia problemowego
  • projekt badawczy
  • projekt działania lokalnego
  • strategia kształcenia problemowego
  • projekt badawczy
  • projekt działania lokalnego
  • strategia kształcenia problemowego
  • projekt badawczy
  • projekt działania lokalnego

Odkrywany wzorce, programujemy możliwości

Wielkopolskie laboratoria informatyczne

Te zajęcia pozalekcyjne rozwijają wśród uczniów kompetencje informatyczne i praktyczne umiejętności pracy z danymi. Uczestnicy uczą się zarządzać bazami danych – wyszukiwać, gromadzić, porządkować i opracowywać różnorodne zbiory informacji. 

Poznają także nowoczesne technologie oraz sposoby upowszechniania, promocji i popularyzacji osiągnięć informatycznych. Dzięki temu rozwijają myślenie algorytmiczne oraz odkrywają, jak informatyka łączy się z innymi dziedzinami życia. 

Te zajęcia pozalekcyjne rozwijają wśród uczniów kompetencje informatyczne i praktyczne umiejętności pracy z danymi. Uczestnicy uczą się zarządzać bazami danych – wyszukiwać, gromadzić, porządkować i opracowywać różnorodne zbiory informacji. 

Poznają także nowoczesne technologie oraz sposoby upowszechniania, promocji i popularyzacji osiągnięć informatycznych. Dzięki temu rozwijają myślenie algorytmiczne oraz odkrywają, jak informatyka łączy się z innymi dziedzinami życia. 

METODY
  • projekt działania lokalnego
  • strategia kształcenia problemowego
  • projekt badawczy
  • projekt działania lokalnego
  • strategia kształcenia problemowego
  • projekt badawczy
  • projekt działania lokalnego
  • strategia kształcenia problemowego
  • projekt badawczy
  • projekt działania lokalnego

wielkopolska w słowach i pamięci

Wielkopolska encyklopedia cyfrowa


Skarbnica wiedzy o historii i teraźniejszości Wielkopolski. W ramach zajęć pozalekcyjnych, uczniowie zajmują się odnalezieniem miejsc, postaci, wydarzeń, zjawisk ciekawych i niezwykłych z ich otoczenia. Następnie tworzą hasła encyklopedyczne, poparte m.in. badaniami, kwerendami bibliotecznymi i archiwalnymi oraz wywiadami. Uczniowie tworząc zróżnicowane hasła encyklopedyczne stają się przewodnikami po swoim regionie. Dzięki ich wytężonej pracy tożsamość Wielkopolska staje się nam jeszcze bliższa.


Skarbnica wiedzy o historii i teraźniejszości Wielkopolski. W ramach zajęć pozalekcyjnych, uczniowie zajmują się odnalezieniem miejsc, postaci, wydarzeń, zjawisk ciekawych i niezwykłych z ich otoczenia. Następnie tworzą hasła encyklopedyczne, poparte m.in. badaniami, kwerendami bibliotecznymi i archiwalnymi oraz wywiadami. Uczniowie tworząc zróżnicowane hasła encyklopedyczne stają się przewodnikami po swoim regionie. Dzięki ich wytężonej pracy tożsamość Wielkopolska staje się nam jeszcze bliższa.

dziecieca encyklopedia wielkopolan2
METODY
  • strategia kształcenia problemowego
  • projekt badawczy
  • projekt działania lokalnego
  • strategia kształcenia problemowego
  • projekt badawczy
  • projekt działania lokalnego
  • strategia kształcenia problemowego
  • projekt badawczy
  • projekt działania lokalnego
  • strategia kształcenia problemowego
  • projekt badawczy
  • projekt działania lokalnego

Odkrywamy skarby przeszłości

Wielkopolska akademia
odkrywców dziedzictwa kulturowego

Wielkopolska Akademia Odkrywców Dziedzictwa Kulturowego to przygoda rodem z historii Indiany Jones'a. Młodzi odkrywcy na tropie nieznanych dotąd skarbów ich regionu dokumentują bogactwo kulturowe swojej małej ojczyzny. W tej misji mogą liczyć na wsparcie instytucji kultury, historyków, archiwistów oraz kustoszy dziedzictwa.

 

Wielkopolska Akademia Odkrywców Dziedzictwa Kulturowego to przygoda rodem z historii Indiany Jones'a. Młodzi odkrywcy na tropie nieznanych dotąd skarbów ich regionu dokumentują bogactwo kulturowe swojej małej ojczyzny. W tej misji mogą liczyć na wsparcie instytucji kultury, historyków, archiwistów oraz kustoszy dziedzictwa.

 

METODY
  • strategia kształcenia problemowego
  • projekt badawczy
  • projekt działania lokalnego
  • strategia kształcenia problemowego
  • projekt badawczy
  • projekt działania lokalnego
  • strategia kształcenia problemowego
  • projekt badawczy
  • projekt działania lokalnego
  • strategia kształcenia problemowego
  • projekt badawczy
  • projekt działania lokalnego

Myślimy krytycznie, rozmawiamy odważnie

wykłady akademickie

Wykłady Akademickie to spotkania online, prowadzone przez uznanych naukowców z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Podczas wykładów poruszane są tematy szeroko dyskutowane w przestrzeni publicznej, dzięki czemu uczniowie zdobywają umiejętności prowadzenia rozmów na tematy istotne dla społeczeństwa. Celem wykładów jest nie tylko inspirowanie uczniów do zdobywania wiedzy, ale także podnoszenie kluczowych kompetencji takich jak krytyczne myślenie czy kształcenie podejścia badawczego.

Wykłady Akademickie to spotkania online, prowadzone przez uznanych naukowców z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Podczas wykładów poruszane są tematy szeroko dyskutowane w przestrzeni publicznej, dzięki czemu uczniowie zdobywają umiejętności prowadzenia rozmów na tematy istotne dla społeczeństwa. Celem wykładów jest nie tylko inspirowanie uczniów do zdobywania wiedzy, ale także podnoszenie kluczowych kompetencji takich jak krytyczne myślenie czy kształcenie podejścia badawczego.

Photogenica-PHX426572086
METODY
  • strategia kształcenia problemowego
  • projekt badawczy
  • projekt działania lokalnego
  • strategia kształcenia problemowego
  • projekt badawczy
  • projekt działania lokalnego
  • strategia kształcenia problemowego
  • projekt badawczy
  • projekt działania lokalnego
  • strategia kształcenia problemowego
  • projekt badawczy
  • projekt działania lokalnego

Najważniejsze informacje

O tym musisz pamiętać...

1. Zajęcia prowadzi NAUCZYCIEL/KA
Opiekunowie zajęć stanowią wsparcie merytoryczne - nie odpowiadają za prowadzenie zajęć.

2. Zajęcia odbywają sie stacjonarnie w szkole, która zgłasza klasę do udziału w zajęciach

3. Udział w projekcie możliwy jest wyłącznie dla uczniów szkół z obszaru Wielkopolski.

Zgłoś klasę na zajęcia


Edukacja przyszłości zaczyna się już dziś

Wielkopolska liderem cyfrowej edukacji

Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2030 to projekt Województwa Wielkopolskiego, realizowany przez Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu w partnerstwie z Ogólnopolskim Operatorem Oświaty w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski na lata 2021-2027. Inwestycja ta jest nie tylko dowodem na zaangażowanie w rozwój edukacji, ale także krokiem w stronę kształtowania społeczeństwa o wysokich kompetencjach cyfrowych, gotowego na wyzwania przyszłości.

 

Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2030 to projekt Województwa Wielkopolskiego, realizowany przez Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu w partnerstwie z Ogólnopolskim Operatorem Oświaty w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski na lata 2021-2027. Inwestycja ta jest nie tylko dowodem na zaangażowanie w rozwój edukacji, ale także krokiem w stronę kształtowania społeczeństwa o wysokich kompetencjach cyfrowych, gotowego na wyzwania przyszłości.

 

ZAJĘCIA POZALEKCYJNE

Aktualności

Ślady: wystawa prac uczniów ZS nr 1 w Wągrowcu
20250512_144657
Autorytet nauczyciela | Wideokast WPE
Roboty i Zwierzęta: Interaktywna Edukacja w SP w Białośliwiu
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Przejdź do treści